W dzisiejszym wpisie postaram się przybliżyć Państwu strategię negocjacji związaną z Akronimem LANCET.


Akronim LANCET to sekret to budowanie świadomości oponenta o mechanizmie procesu negocjowania czy mediowania. Nie każde negocjacje czy mediacje są udane. w pierwszym podejściu często czasem trzeba czasu aby dotrzeć do rozmówcy a potem powrócić i dokończyć wspólnie transakcje. Oponent porostu musi dojrzeć, nauczyć się, musimy dotrzeć do jego świadomości, że to proces który wymaga dialogu dyplomacji rzeczowej rozmowy, przygotowania, wymiany argumentów, budowanie wspólnych płaszczyzn.

Akronim LANCET To także spojrzenie na problem z drugiej strony znalezienia wspólnej drogi porozumienia. Negocjacje mogą zmieniać się dynamicznie wszystko odbywa się w danej chwili i musimy mieć otwarta świadomość ze jesteśmy uczestnikami wejścia w konflikt w środek problemu i gotowości towarzyszącym im emocjom. Kiedy jesteśmy w centrum burzy mamy pełen obraz problemu wówczas dobieramy precyzyjne narzędzia aby uczestnicy doszli do porozumienia. Wielu uczestników nie ma świadomości ze uczestniczy w odbywającym się procesie. 🙂 Dlatego bardzo często okopuje się blokuje przyjmuje pozycje obronna. To typowe dla drugiej strony, która nie ma świadomości dialogu opartego na szacunku dla drugiej strony szukaniu wspólnych pozytywnych elementów. koncentruje się na utrzymaniu wrogości upartość.

Dobieramy odpowiednie instrumenty negocjacyjne i mediacyjne pozwalające dokonać zwrotu w procesie i dopiero przejść do właściwego etapu dopiero w tym momencie oponent jest gotowy do rozmowy. Startujemy z pkt „0” na osi czasu tego procesu.

Przedstawimy Państwu akronim LANCET który pozwoli zmienić sposób postrzegania negocjowania klasycznego oponenta w postrzeganie jako procesu negocjacji czy mediacji. Zbliżyć rozmówcę jego świadomości aby transakcja przebiegła sprawniej bez towarzyszących emocji lub ograniczać to do niezbędnego minimum.


Rozwińmy sobie dokładniej skrót LANCET od pierwszych liter:

L – lepszy kontakt Negocjator i oponent dwustronna chęć gotowości do rozmowy wzajemnego słuchania sprowadzania rozmowy ku wspólnemu celowi

A – atrybuty zgody Negocjator i oponent Nie prowadź rozmowy z pozycji siły. Zrób ukłon w stronę oponenta nie stawiaj oporu. Poruszaj obiektywne rzeczowe dane do wspólnej oceny Szukajcie pomysłu na wspólne rozwiązanie

N – nie tylko cena Negocjator i oponent Przedstawiaj nowy pomysł, wyjątkowa niepowtarzalna rzecz, spełnienie potrzeb, szukaj dodatkowych wartości oraz spełnienia celu.

C – chęć pomocy Czyli słuchać i zachęcać do mówienia Wyjdź z propozycja wspólnych pytań , stawiasz sugestie , Motywujesz , kontrolujesz dialog, nakierowujesz rozmówcę .

E – efektywny środek komunikacji W niektórych sytuacjach lepiej jest zadzwonić a w innychbwstrzymsc się od inicjowania kontaktu i czekać na zaproszenie do rozmowy Dobór komunikacji zależy od sytuacji i przyjętej taktyki Nigdy nie doprowadzają do sytuacji patowej czyli bezruchu Cokolwiek jak kolejek tub ruch : e-mail telefon SMS czy list do oponenta

T– tendencyjność Ludzie są jsk otwarte księgi lecz każda z nich jest inna Pierwszy poziom to odczytywanie samego siebie. Drugi stopień wtajemniczenia tomodczytywanie innych Nie wystarczy wiedzieć kim ? musisz jeszcze siedzieć czym ? Pierwsza nieśmiertelna prawda Ktoś inny nie jest tobą Druga nieśmiertelna prawda ludzie interpretują fakty na podstawie wrażenia percepcji i przypuszczeń Ocen oponenta w jaki sposób postrzega rzeczywistość i podejmuje decyzje Różne rzeczywistości oddalają – znajdz klucz wspólnego obrazu rzeczywistości i postrzegania Każdy z nas jest zaprogramowany ns grana przez siebie role swoją osobowością tendencjami i potrzebami Amator słucha by potem mówić negocjator słucha po to by zdobyć „ odciski” mówiącego które potem będzie mógł wykorzystać w procesie

To był akronim LANCET, który łączy techniki miękkiego negocjowania i subtelnego wywierania wpływu sekret ich skuteczności polega na tym ze choć wydaje się niepozorne, pozwalają działać z chirurgiczna precyzja. LANCET Prawdziwy zwycięzca nie tańczy na ulicy i rozgłasza sukcesy wszem i wobec. Tendencyjność, z jaką ludzie oceniają innych na podstawie odgrywanych przez nich ról, ich sposobu bycia i odruchowych zachowań, ma duży wpływ na podejmowane przez nich decyzje.


Grupa Lander Nieruchomości – Centrum Usług Eksperckich powstała z inicjatywy ekspertów posiadających szeroką wiedzę, umiejętności i wieloletnie doświadczenie zawodowe w obszarze nieruchomości. Działalność Grupy Lander opiera się na wsparciu klientów w zakresie aspektów prawno-organizacyjnych, oceny technicznej, wyceny oraz finansowania nieruchomości.

Motto naszej działalności „ Dajemy Rozwiązania”.


Zapraszam do kontaktu.
Certyfikowany ekspert ds. negocjacji i mediacji w biznesie

Przemysław Hahn – Prezes zarządu Grupa Lander Nieruchomości Sp. z o.o.
Tel. kom.: +48 884 884 967 | E-mail: biuro@grupalander.pl